A lökhárító, a motortér teteje és a hátfal lebontása viszonylag gyorsan ment, és közben csak kevéssé anyáztuk a karosszérás munkák utáni összeszerelést, illetve az azt végző "szakembert". A lökhárítót (Prof. Dr. Trebron tanácsára) az azt tartó vasakkal együtt vettem le, kímélendő a gumibabák csavaros rögzítését, amik ilyen idős páciensnél már rizikós kötések, amiket jobb nem bolygatni.
A váltót a hátsó ülések mögötti "csomagtérből" nyíló lukból egy alkalmasnak ítélt gurtnival felkötöttük, hogy a motor kivétele után se huppanjon le. Prof. Dr. Trebron ekkor említette, hogy ilyenkor szokás a váltó-rudazat lekötése is a váltóról... Ezt mi a földönhempergőzés minimalizálására való hivatkozással kihagytuk. Utólag már tudom, hiba volt ez is. Időben előreugorva egy kissé, elmondható, hogy amikor az alkalmasnak gondolt gurtni mégis csak elszakadt, amitől a váltó "lekonyulásakor" a váltórudazat és a váltóba bemenő csonk valószínűleg megfeszült, utólag nehézkes váltást eredményezve. :(

tovább >>