Egy kép sokkal beszédesebb, mint ha körülírom.
Azért megpróbálom leírni is. :o)
A favi eredeti vízkörében a termosztárházban van a
hőmérő, és onnan vezet egy cső a szívócsonk melegítésére. A szívócsonkról megy
az utastér fűtése, és az automata szívató felé a meleg víz. A vízpumpa pedig
egyszerre 3 felől szív: fő-hűtő, utastérfűtő-radiátor, és az automata szívató
felől.
Ebből az elrendezésből a lehető legtöbbet meg akartam hagyni, ezért az
a rettenetes csőkígyókupac a motortérben. Az eredeti (favi féle) megoldáshoz
képest annyi változott, hogy mivel a vízpumpának csak két szopókája van, ezért
az automata szívató felől jövő cső a fűtés visszatérő ágába csatlakozik. A másik
változtatás, hogy a hőmérő érzékelőnek kellett egy külön helyet csinálni, ami
egy kis réz cuccos a termosztátház és a szívócsonk közti csőbe szerelve. Ennek
azt a részét, amibe hőmérő van csavarva, ugyanaz a szaki esztergálta, mint a
tőcsavarokat, ugyanolyan árszinten :o). Ezt azért kellett csináltatni, mert a
hőmérce menete valami elcseszett M14x1.5-es ha jól emlékszem, vagyis semmilyen
csőszerelési szabványsorba nem illeszkedik.
A fényképeken látható ferdeség az első próbakör során alakult ki. Valószínűleg a
hidegen helyükre rakott gumicsövek melegen egy kicsit másként tartják a
csőkomplexumot.
Legalábbis ezzel próbálom mentegetni magam :o).