A 110-es blokkon az olajhűtő köre az olajszivattyú utáni ágból, az első csatlakozási helyen indul, és az olajcsatorna blokk túlfelén lévő csatlakozásnál tér vissza. Ezek a csatlakozási pontok a favi blokkon is ugyanúgy megvannak, felhasználásuk kézenfekvő lenne. Viszont az olajkörök közti különbséget figyelembe véve mégsem ez a megoldás a jó, mert ezzel az olajhűtő köre megkerülné az olajszűrőt. Ez ugyebár a régebbi, un. mellékáramkörű szűrésnél nem volt probléma, viszont az újabb, un. főáramkörű szűrés esetén, pont annak előnyét veszítenénk el. Tehát a csatlakozási pontok közül a kilépés helye marad az eredeti, de a visszaléptetéshez a melletti/feletti vakdugó helyére kell az áteresztő csavart betenni.
A mellékelt képen a bal oldali rajz a főármkörös (új), míg a jobb oldali a coupe eredeti.
Egy másik észrevételem, hogy az áteresztő csavarok a 110-esben úgy vannak kialakítva, hogy azok szabályozzák azt, hogy mennyi olaj mennyen az egyik úton (olajhűtő), és mennyi a blokkon belül a szűrő felé. Ezt a funkcióját az új blokkban feleslegesnek találtuk, ráadásul nem tartanám szerencsésnek semmivel sem csökkenteni az olaj áramlását, ezért simán levágtuk a hosszabbik áteresztő csavar blokkba benyúló, szűkített részét.

tovább >>